Wednesday, February 4, 2009

here i am..BANgor

Assalamualaikum wbt

'Bangor' itself is an old Welsh word for a type of fenced-in enclosure, such as was originally on the site of the cathedral.( Wikipedia, n.d)

Why Bangor?
My sponsor asked me to pursue study in clinical psychology. There are only 2 universities in entire UK offer this course, which is Bangor University and Kent University. I chose Bangor as only this university in my UCAS list.( My sponsor asked me to change my course from psychology to clinical psychology after UCAS application already terminated.)

Description of Bangor
Small town, like pekan koboi mungkin..

Gambar di Stesen keretapi Bangor. Hanya mempunyai 2 platform, yakni satu platfom ke Holyhead dan satu lagi ke semua tempat kecuali Holyhead.


High Street. Tempat membeli keperluan. Ada 3 kedai halal di kawasan ini.
Bangor Universiti dari pandangan atas.
Pier, jambatan di tengah laut, yang kedua terpanjang di Wales. Tempat ni sangat best!!
Pemandangan biasa ketika di dalam keretapi menuju ke Bangor. Tiada bangunan-bangunan tinggi lagi, hanya tinggal biri-biri.
Castle di Bangor. Agak panjang, semacam kubu pertahanan. Boleh masuk dengan bayaran.
Dekat dengan laut jugak. Angin laut memang best. Boleh ke Ireland menaiki kapal dari sini. (jika tidak salah fakta)


Gunung ganang mengelilingi Bangor..sangat lawa!! Masyaallah..Tempat ini namanya Snowdonia..Gunung ini boleh dilawati dan boleh samapi kemuncak dengan train!! tapi saya sendiri belum sampai, sekadar melawat sekeliling..gambar-gambar di bawah diambil tepat pada tahun lepas.Kiranya bukan indah khabar dari berita semata-mata.



putih-putih dalam gambar adalah biri-biri..dikatakan bilangan biri-biri adalah lagi banyak dari bilangan manusia di Wales.

Sekian.

n.b: Bangor dibandingkan dengan Manchester, bagai langit dengan bumi..whatever people say, i love this place!!just nice for studying..

No comments: